کد خبر: 23340
تاریخ انتشار: جمعه 16 فروردین 1398 - 20:10   5 April 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر : تیم فوتبال پارس جنوبی جم موفق شد پس از چند هفته ناکامی در ورزشگاه خانگی خود استقلال خوزستان را شکست دهد تا با کمک این تیم بحران زده، یک نتیجه خوب به دست بیاورد.

به گزارش ورزش بوشهر، تیم استقلال خوزستان بدون بازیکن محروم برای دیدار با پارس جنوبی به شهر جم رفت. شاگردان نعمتی نژاد امیدوار بودند با پیروزی در این دیدار فاصله امتیازات را با تیم های بالایی کم کنند و برای بقا شانس بیشتری داشته باشند. در سمت مقابل میدان نیز غیبت احمد گوهری و روح‌الله سیف‌اللهی به دلیل محرومیت، تغییراتی در ترکیب اصلی پارس جنوبی را به همراه داشت. پارس جنوبی که از پنج بازی قبلی‌اش فقط یک امتیاز گرفته بود، با هدف قطع نوار ناکامی 3 ماهه گام به زمین گذاشت و نمی‌خواست در این بازی خانگی بازنده باشد.

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر – استادیوم تختی جم
جمعه 16 فروردین 98 – ساعت 17:45
داور: علی میرغفاری
کمک داوران: قهرمان نجفی و فرهاد مروجی
تماشاگر: 3 هزار نفر


کارت زرد:
شهرام گودرزی، نیما انتظاری، متین کریم‌زاده (پارس جنوبی)
 محمد شریفی، مصطفی کیانی، ساسان شیرمردی (استقلال خوزستان)

کارت قرمز:
عماد میرجوان (65- پارس جنوبی)

 


شرح بازی:


نیمه اول با حملات دامنه‌دار تیم پارس جنوبی روی دروازه استقلال خوزستان آغاز شد و زردپوشان بوشهری با نفوذهای ابراهیم صالحی و عماد میرجوان در صدد رسیدن به دروازه آبی‌پوشان بودند. استقلالی‌ها نیز با استفاده از پیش کشیدن تیم پارس جنوبی چشم به ضدحملات داشتند تا از فضاهای خالی در پشت مدافعان میزبان استفاده کنند.

45 دقیقه نخست بازی گرچه با میدانداری و حملات تیم پارس جنوبی همراه شد، اما در پایان این نیمه تیمی که برنده به رختکن رفت استقلال خوزستان نام داشت. آبی‌پوشان به خوبی برابر حملات پارس جنوبی مقاومت کردند و در آخرین لحظات نیمه اول با استفاده از خروج اشتباه رحمان احمدی سنگربان تیم میزبان و ضربه دیدنی باقرپور در دقیقه 45 به گل رسیدند.

شاگردان مهدی تارتار که در آخرین ثانیه‌های نیمه اول غافلگیر شدند، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و با حضوری پرتعداد در نیمه زمین استقلال خوزستان به دنبال ایجاد روزنه‌ای برای زدن گل مساوی بودند. شوک دوم اما در دقیقه 65 به پارس جنوبی وارد شد و خطای عماد میرجوان در میانه میدان باعث اخراج این بازیکن و 10 نفره شدن زردپوشان گردید.

پارس جنوبی با وجود یک بازیکن کمتر به حملاتش روی دروازه استقلال خوزستان ادامه داد و در دقیقه 78 با ضربه متین کریم‌زاده بازیکن تعویضی‌اش کل تساوی را به ثمر رساند. این گل هم عطش پارس جنوبی برای پیروزی را کاهش نداد و شاگردان تارتار با ادامه حملات‌شان در دقیقه چهارم وقت تلف شده روی اشتباه عجیب مدافعان استقلال خوزستان به گل دوم رسیدند و سه امتیاز بازی را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

شرح گل‌ها


پارس جنوبی صفر – اس خوزستان 1: (امیرحسین باقرپور)
 پاس مهرداد پورابوالقاسم در پشت محوطه جریمه پارس جنوبی به امیرحسین باقرپور رسید و این بازیکن در شرایطی که رحمان احمدی چند متر از دروازه خارج شده بود، با ضربه‌ای محکم از بالای دستان احمدی توپ را درون دروازه پارس جنوبی قرار داد.

 

پارس جنوبی 1 – اس خوزستان 1: (متین کریم زاده)
در پی ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال خوزستان، متین کریم‌زاده که از سوی بازیکنان حریف یارگیری نشده بود، ضربه‌ای زمینی روانه دروازه حریف کرد و در شرایطی که ساسان شیرمردی مدافع آبی‌پوشان روی خط دروازه قرار داشت، با اشتباه عجیب این بازیکن توپ از مقابل پای وی به درون دروازه غلطید و تبدیل به گل مساوی شد.

 

پارس جنوبی 2 – اس خوزستان 1: (فریبرز گرامی)
ارسال بازیکنان پارس جنوبی به محوطه جریمه استقلال خوزستان و اشتباه عجیب میثم شامکوندزاده در دفع توپ باعث شد تا فریبرز گرامی صاحب یک فرصت عالی در دهانه دروازه استقلال خوزستان برای زدن گل پیروزی شود و با ضربه‌ای محکم گل دوم پارس جنوبی را به ثمر برساند.

 

 

در حاشیه

 


* هواداران پارس جنوبی به دلیل نتایج اخیر این تیم استقبال زیادی از این دیدار به عمل نیاوردند.
* وضعیت چمن ورزشگاه تختی جم نامطلوب بود. این در حالی است که رئیس هیات فوتبال جم و عضو هیات مدیره باشگاه پارس جنوبی قول داده بود که بعد از پایان تعطیلات نوروزی وضعیت چمن ورزشگاه بهبود می یابد اما این وعده محقق نشد.
* برخی کودکان و توپ جمع کن‌های ورزشگاه با رحمان احمدی کاپیتان پارس جنوبی عکس سلفی گرفتند.
* هلال احمر شهرستان جم در کنار گیت ورودی ورزشگاه صندوق هایی برای جمع آوری کمک به سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان ایجاد کرده بود.
*اینترنت ورزشگاه قطع بود و خاک فراوانی نیز روی صندلی های جایگاه خبرنگاران وجود داشت که اهالی رسانه حاضر به نشستن در این جایگاه نشدند.
* در دقایق ابتدایی مسابقه که دروازه بان استقلال خوزستان در حال وقت تلف کردن بود، مهدی تارتار با سیروس نعمتی‌نژاد سرمربی استقلال خوزستان صحبت کرد و گفت: تساوی به درد هیچ کدام ما نمی‌خورد، وقت را تلف نکنید!
* هواداران پارس جنوبی در واکنش به اتلاف وقت فرزین گروسیان برعلیه وی شعار دادند که گروسیان در واکنش به شعار هواداران برای انها دست زد.
* مهدی تارتار در دقایقی از نیمه اول اعتراض شدیدی به داور این مسابقه داشت و هواداران نیز علیه داور شعار دادند. جمی‌ها اعتقاد داشتند که داور خطای پنالتی آن‌ها را نگرفته است.
* پس از اینکه داور به عماد میرجوان مهاجم پارس جنوبی کارت قرمز نشان داد، هواداران تیم میزبان شعارهای تندی علیه داور سر دادند.






نظـــرات شمـــا