کد خبر: 52821
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1400 - 22:30   20 July 2021
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ داوود مهابادی گفت: نه من و نه مجموعه در ابتدا بنای صعود به لیگ برتر نداشتیم اما در هفته‌های پایانی این شانس را به دست آورده بودیم.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ شاهین شهرداری بوشهر از جمله تیم های موفق این فصل لیگ دسته یک بود که در نهایت کار خود را با 53 امتیاز و رده پنجم جدول به پایان رسید. داوود مهابادی سرمربی این تیم که تا هفته های پایانی شانس صعود به لیگ برتر را داشت در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با لیگ یک صحبت‌هایی انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

 

از لحظه‌ای که هدایت شاهین را بر عهده گرفتید تا لحظه ای که این تیم درمدعی صعود به لیگ برتر شد چه اتفاقاتی افتاد؟

 

من در نیم فصل و پس از جدایی کمالوند که از زحمات او تشکر می کنم، به تیم اضافه شدم. زمانی که کمالوند به استقلال پیوست تیم شاهین با ۲۸ امتیاز در رده هشتم و میانه‌های جدول بود. در صحبتی که با مسئولان باشگاه و شهردار محترم داشتیم که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم،مقرر شد که تیم در جایگاه خوب قرار بگیرد و بر اساس آن ماهیتی که در تیم وجود دارد بتوانیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم. چند بازیکن در نیم فصل از تیم جدا شدند و دو بازیکن که از مهره های کلیدی تیم بودند، بندی در قرارداد شان داشتند که اگر از لیگ برتر تیمی خواستار آنها شد می توانند جدا شوند. محمد ابراهیمی و مجتبی لطفی که بر اساس عملکردشان در نیم‌فصل جزو بهترین بازیکن های تیم و حتی لیگ یک بودند، متاسفانه تیم را ترک کردند و شکافی در بدنه تیم وارد شد. بالاخره دو مهره اصلی از خط دفاع و حمله از ما جدا شده بودند و ما مجبور شدیم خیلی سریع تیم را جمع کنیم. ۷ یا ۸ بازیکن را جذب کردیم و همانطور که می‌دانید در نیم‌فصل جذب بازیکن بسیار دشوار است. این بازیکنان به تیم کمک کردند. در حال حاضر ما از ۱۶ بازی ۲۹ امتیاز کسب کردیم و فکر می کنم در نیم فصل دوم لیگ یک تیمی از ما امتیاز بیشتری نگرفته باشد. تا هفته سی و دوم ما مدعی صعود بودیم و اگر می‌توانستیم از شیراز دست پر خارج شویم همچنان شانس داشتیم که با نتایج رقبا صعود کنیم.

 

در یکی از بازی‌های گذشته یکی از گل‌هایی که دریافت کردید از زیر پای مدافع رد شد. به نظر شما این گل کمی عجیب نبود؟

 

دو سه روز بعد از آن بازی که با بازیکنان صحبت می‌کردم همه آنها معتقد بودند که ما قبل از بازی خیلی آماده بودیم. روز بازی همه چیز عجیب و غریب به نظر می‌رسید و من اصلاً نمی‌دانم چطور اینگونه شد! برای خود من جای تعجب داشت و دارد که چرا بازیکنان من در این موقعیت قرار گرفتند. در دقیقه ۳۵ یکی از هافبک دفاعی‌های ما که جزو دونده ترین بازیکنان در نیم فصل بوده است گفت که مرا تعویض کنید چون من نمی توانم بازی کنم.

 

شما برداشت خاصی در این خصوص دارید؟

 

باید بگویم که ۹۰ درصد بازیکنان ما از لحاظ بدنی و تمرکز مشکلی نداشتند. به هر حال بازیکن دچار خطا می شود و این اجتناب ناپذیر است. به نظر من هرچند که تیم حریف بسیار دوید و تلاش کرد اما گل اول و دوم را روی اشتباهات خودمان خوردیم. این اشتباه غیرقابل باور بود. چرا در نیم فصل اول که تیم دست فراز کمالوند بود و چه الان ما بهترین خط دفاع لیگ را داریم. نمی دانم چرا در اینجای کار این اتفاق افتاد چون در کل فصل همچین بازی برای شاهین‌بوشهر پیش نیامده بود. بعد از ۳۳ هفته ما سه گل در یک بازی دریافت کردیم. به نظرم بازیکنان شرایط نرمال نداشتند.

 

با توجه به شرایط شاهین بوشهر، روزی که به این تیم آمدید چه احساسی داشتید؟

 

به نظر من مربیگری اینگونه است و هیچ جا همیشه شرایط خوب نیست. فراز کمالوند در شرایط سخت این تیم را بست خصوصاً اینکه زمان کمی داشت که اگر زمان بیشتری داشت قطعاً می‌توانست تیم قوی‌تری را ببندد. چون من در تیم ملی جوانان نیکوکار کردم آن زمان بازی های لیگ یک را نگاه می‌کردم. بدون اینکه بخواهم روی تیم خاصی کارشناسی کنم اکثرا بازی ها را نگاه می کردم و روی شاهین یک شناخت نسبی داشتم. باید بگویم رفتن آن دو بازیکن خیلی بهم سختی وارد کرد. چون بازیکنان تاثیرگذاری بودند. پذیرفتن هدایت شاهین‌بوشهر ریسک بود اما به نظرم می ارزید. من به تیم و مجموعه اعتقاد داشتم که می توانیم موفق شویم.

 

از همان ابتدا برنامه‌ای برای لیگ برتر داشتید؟

 

باید بگویم که نه من و نه مجموعه در ابتدا بنای صعود به لیگ برتر نداشتیم. هدف ما این بود که جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم اما در هفته‌های پایانی دیدیم که شانس صعود به لیگ برتر را هم داریم.

 

از لیگ یک بگذریم. در حال حاضر به تیم ملی جوانان کمک می کنید؟

 

بازی های تیم ملی جوانان دو سال عقب افتاد. ما تیم را جمع کرده بودیم و حدود ۷ الی ۸ نفر جدید نیز به تیم اضافه کرده بودیم‌. قرار بود ما با نفرات جدید و قدیم اردویی در تهران داشته باشیم و بلافاصله برای بازی های تدارکاتی به ترکیه برویم. بنا بر تصمیمات فیفا و afc بازی ها دو سال عقب افتاد و این سن بازیکنانی که در تیم ملی جوانان بودن را نیز تغییر می داد. در این صورت ما باید در آینده دوباره بازیکنان را استعداد یابی و جمع می‌کردیم و تیم جدید تشکیل دهیم. من طی یک نامه که به آقای ماجدی و دبیرکل وقت محترم یعنی آقای قنبرزاده نوشتم که با توجه به تعطیلی کار و اهمیت بازیهای تیم ملی بزرگسالان، درخواست مرخصی چهار ماهه کردم. نامه به فدراسیون ارجاع داده شد و مسئولان محترم فدراسیون باید تصمیم گیری کنند.

 

صحبت پایانی؟

 

در ابتدا باید بگویم که از مردم محترم بوشهر بابت عدم صعود به لیگ برتر عذرخواهی می کنم. از مهندس صالحیان شهردار محترم، اعضای شورای شهر بوشهر و مسئولان باشگاه شاهین شهرداری و کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم.






نظـــرات شمـــا