کد خبر: 53988
تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 18:10   22 September 2021
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ نشست علنی شورای شهر بوشهر با موضوع تکراری و همچنان بی نتیجه تیم شاهین همراه شد.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ موضوع تیمداری شهرداری بوشهر یا واگذاری آن از ابتدای شروع به کار شورای ششم مطرح بوده و در جلسه عصر سه شنبه نیز محسن پورحیدر عضو شورا طی یادداشتی به رییس شورا ضمن اشاره به نزدیک بودن شروع مسابقات لیگ آزادگان، خواستار تعیین تکلیف شاهین شد. 

 

پیشنهاد وی، برزگرزاده و نیک روش این بود که فعلا شهرداری تیمداری کند تا در طول فصل شرایط واگذاری شاهین با قیمت مناسب دنبال شود، چرا که اگر تا 5 مهر لیست بازیکنان به فدراسیون داده نشود، شاهین به لیگ سه سقوط خواهد کرد و ارزش آن به عنوان یکی از دارایی های شهرداری افت زیادی می کند.

 

با این حال پورکبگانی رییس شورا تاکید کرد که شهرداری اعلام کرده بودجه ای از ردیف کمک های بلاعوض برای تزریق به شاهین ندارد.

 

وی همچنین با بیان اینکه در جلسه قبل پیشنهاد شد اگر اداره ورزش قیمت تیم شاهین را زیر 14 میلیاردتومان کارشناسی کند، ترک تشریفات واگذاری آن از اختیارات استاندار است تا به یکی از دو خریدار تیم که پیشنهاد 5 میلیاردتومانی برای خرید آن داده اند واگذار کنیم، افزود: اما اداره ورزش بدون درنظر گرفتن شرایط که وقت تنگ است، ارزش شاهین را 20 میلیاردتومان قیمت گذاری کرد که عملا ترک تشریفات آن نیز از اختیارات استان خارج بوده و باید در تهران پیگیری شود.

 

پورکبگانی با بیان اینکه هر راهی رفتیم تا شاهین به شکل مناسبی تعیین تکلیف شود، برخی بازی در آوردند، گفت: اداره ورزش قیمت تیم را بالای 14 میلیاردتومان ارزش گذاری کرد تا نتوان در استان مجوز ترک تشریفات داد، پیشکسوتان شاهین هم که از تمایل برای واگذاری تیم به یکی از خریداران با خبر شده بودند، روز دوشنبه به شورا آمدند و برای در اختیار گرفتن تیم اعلام آمادگی کردند، ساعتی بعد زمزمه ای آمد که گروه دیگری از پیشکسوتان این باشگاه می گویند چرا تیم به ما داده نشود. یک ماه است بحث شاهین وقت ما را گرفته و دیگر راهی به ذهنم نمی رسد.

 

همزمان برزگرزاده بر تیمداری شهرداری اصرار نمود تا با همان مصوبه 7 میلیارد تومانی که اخیرا شورای شهر مصوب کرد شروع به کار کرده و مابقی هزینه نیز توسط مدیرعامل و هیات مدیره جدید جذب شود. 

 

پورکبگانی نیز پرسید آیا تضمینی است وسط فصل درخواست بودجه جدید نکنند؟ که برزگرزاده اظهار کرد: مابقی هزینه ها باید در تعهد مسئولان باشگاه باشد، ولی اگر کمک هم شود و تیم نتیجه بگیرد افتخارش برای همه شورا است. 

 

پورکبگانی نیز گفت: من دیگر هیچ افتخاری در ورزش بوشهر نمی خواهم، وقتی مراجعه کننده بیمار داریم و شهرداری می گوید سقف اعتبارات کمک بلاعوض پر شده و نمی توان کمکی کرد، چرا باید وارد تیمداری شویم که قطعا به اسم 7 میلیاردتومان، در انتها تا 30 میلیارد باید تزریق کرد.

 

بحث های زیاد میان اعضا بازهم تصمیم گیری درباره آخرین وضعیت تیم شاهین را بی نتیجه گذاشت، روندی که ارزش این تیم به عنوان یکی از دارایی های شهرداری را تنزل می دهد و ادامه این بلاتکلیفی می تواند به نمره منفی بزرگی در کارنامه این شورا مبدل شود./خلیج فارس






نظـــرات شمـــا