کد خبر: 79163
تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 19:10   22 March 2023
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری قاطع مقابل بحرین سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست آورد.

به گزارش “ورزش بوشهر”؛ در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ساعت ۱۷ در تایلند به مصاف بحرین رفت و با برتری پرگل ۱۰ بر صفر، به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت و سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ امارات را هم به دست آورد.

در این دیدار مسلم مسیگر (۲ بار)، سیدمهدی میرجلیلی (دروازه‌بان، ۲ بار)، محمد مرادی، عباس رضایی، علی میرشکاری، امیرحسین اکبری، محمدعلی مختاری و احمد عبدالرسول (گل‌ به خودی) برای ساحلی‌بازان ایران گلزنی کردند.

به این ترتیب شاگردان علی نادری با حضور در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، بعد از دو دوره غیبت، حضور خود را در جام جهانی قطعی کردند. سهمیه آسیا در جام جهانی سه تیم بود که با توجه به اینکه جام جهانی در امارات برگزار می‌شود و امارات هم ساعاتی قبل توانست به نیمه نهایی راه یابد، به همین دلیل هر چهار تیم حاضر در نیمه نهایی به جام جهانی صعود خواهند کرد. تکلیف دو تیم باقی مانده فردا مشخص می‌شود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا کنون دو مرتبه قهرمان جام ملت‌های آسیا شده که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۷ بود. ساحلی‌بازان ایران در سال ۲۰۱۹ به عنوان مدعی عنوان قهرمانی نتایح خوبی به دست نیاوردند و به همین دلیل جام جهانی را هم از دست دادند. در سال ۲۰۲۱ هم به علت شیوع بیماری کرونا این مسابقات برگزار نشد.

تیم ملی در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف برنده دیدار عمان و چین می‌رود که فردا با هم دیدار خواهند کرد. این بازی شنبه (پنجم فروردین ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و برنده مسابقه به فینال صعود می‌کند.

 






نظـــرات شمـــا