کد خبر: 25020
تاریخ انتشار: جمعه 4 مرداد 1398 - 15:30   26 July 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: طبیب‌نژاد: مسئولین اگر بفکر جامعه باشند باید با ذره‌بین بدنبال ما بگردند/حس و حال خوبی برای دربی ندارم/به خدا واگذارشان می‌کنم/برنامه خاصی برای نیم فصل دوم نداریم، فقط بتوانیم آبروداری کنیم.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ عباس طبیب‌نژاد سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر که به نوعی پدر فوتبال ساحلی در بوشهر و کشور هم هست در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: ما شناخت خاصی از تیم های حاضر در لیگ برتر نداشتیم. اما می دانستیم که اکثر تیمها با سیستم 2-2 باز بازی می کنند. ما هم سعی کردیم روی نقاط ضعف این سیستم کار کنیم. و بنظرم در این هدف موفق شدیم. در واقع ما با سیستم 3-1 حمله می کردیم. و در زمانی هم که می خواستیم استراحت کنیم و حفظ در مالکیت توپ داشتیم سعی می کردیم با سیستم 2-2 بازی کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص جدائی ایمان گورکی اشاره کرد: ایمان گورگی شرط گذاشته بود که هر زمان شرایط حضور در بازیهای خارج از کشور داشت ما رضایتنامه او را بدهیم. و ما هم چون قول داده بودیم اینچنین رفتار کردیم. ولی متاسفانه در آن زمانی که گورگی جدا شد هیچ بازی صورت نگرفت و و در بدترین شرایط این اتفاق برای ما افتاد. اما تیم توانست خلع این بازیکن را جبران کند. البته واقعیت این است که چون تیم ما بازیکنی که سابقه حضور در لیگ برتر داشته باشد را کم داشت خلع یک بازیکن خود به خود به تیم ضربه می زند. در واقع همانند قطار در حرکتی است که تعدادی سوار می شوند و تعدادی پیاده، به هر صورت ما باید این شرایط را بپذیریم و با آن کنار بیائیم.

 

سرمربی دریانوردان در خصوص شرایط مالی باشگاه‌ها در لیگ برتر اذعان داشت: بغیر از تیم جهان نژادیان آبادان و چلیچه و تیم خودمان دریانوردان مابقی تیم ها هیچگونه مشکل مالی ندارند. باید گفت حتی شرایط دریانوردان نسبت به آن دو تیم هنوز بدتر است.

 

طبیب‌نژاد شرایط مالی دریانوردان برای نیم فصل دوم توضیحاتی داد: شرایط مالی ما خوب که نشده بلکه بدتر هم شده است. به این دلیل که ما اکثر بازیهای خارج از خانه مان در نیم فصل دوم پروازی است(پنج بازی در شمال کشور) که متحمل هزینه‌های زیادی می شود. ما در دور رفت شاهکار کردیم که فقط 97 میلیون تومان هزینه کردیم که در این میان 15 ملیون تومان از اداره ورزش و جوانان بوشهر کمک شد و مابقی خودمان و از کمک مردم هزینه کردیم. هنوز ما ریالی نتوانستیم به بازیکنان پرداخت کنیم. با اینکه ما برنامه‌ریزی کرده بودیم تیم را با 250 میلیون ببندیم و 100 تا 150 میلیونبه بازیکنان اختصاص بدهیم اما هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است. در صورتی که با توجه به قول ها و وعده و وعیدهائی که دریافت کرده بودیم می توانستیم انجام دهیم که متأسفانه اینچنین نشد.

 

وی در ادامه افزود: تنها شورا و شهرداری بوشهر از ما حمایت کردند، زمین که شورا و شهرداری در اختیارمان می گذارد. و تنها پولی هم که مصوب شده بوسیله شورا و شهرداری بوده البته هنوز پولی دست ما نرسیده است. کمک 50 میلیونی هم که مصوب شده منتظریم که شهرداری بتواند پرداختش کند. متأسفانه هیات فوتبال کنار ما نیست. اداره کل ورزش و جوانان هم به همچنین. استانداری هم با توجه به اینکه دست بالا را دارد و همه کاره ی یک شهر محسوب می شود خیلی راحت می توانست در این راه به ما کمک کند.

 

سرمربی دریانوردان یادآور شد: با توجه به اینکه خیلی راحت می توانیم هزینه هایمان را مدیریت کنیم. هر اسپانسری می تواند با کمترین مبلغ از دریانوردان حمایت کند. و خیلی راحت با 300 میلیون تومان می تواند اداره کند. در صورتی که تیم های دیگر خیلی راحت بالای 300 میلیون هزینه می کنند. هیچ اسپانسر خاصی هم ندارند همانند تیم رودسر که سال گذشته بیلان مالی داده بودند 270 میلیون تومان بدون اینکه اسپانسر خاصی داشته باشند. در صورتی که در شهر ما با این بزاعت مالی و منابعی که وجود دارد فاجعه است که نمی تواند از دریانوردان حمایت کند. آنهم برای تیمی که آویزان نیست و هر چیزی که خواسته خودش با قدرت بدست آورده است. ما حتی سهمیه هم از کسی نگرفتیم و بدون اینکه یک ریال از دولت کمک بگیریم، پله به بپله بالا آمدیم و تنها تیمی بودیم که بیشترین زمان ممکن را در صدر جدول بودیم که اگر یک مقدار از این تیم حمایت می شد می توانست ادامه دهد.

 

طبیب‌نژاد دلایل عدم روند صعودی تیمش گفت: ما خوب شروع کردیم و در صدر جدول حضور داشتیم اما بدلیل جریانات مالی و همچنین فنی نتوانستیم روند خوب خود را ادامه دهیم، البته ما از هفته اول هم گفتیم که فقط برای بقا رقابت می کنیم و ساز و کار قهرمانی نداریم. اما واقعیت این است که شروع خوبی داشتیم و در ادامه دیدیم که هیچگونه کم و کسری از بقیه تیم ها نداریم فقط از نظر تجریه کم داشتیم، ما 9 امتیاز در زمین خودمان از روی بی تجربگی از دست دادیم. ما به طور کل با تمام تیم ها خوب رقابت کردیم حتی مقابل یزد که تیم دست نخورده ای داشت و حتی با آن شرایط خاص خودش در میزبانی، اگر یک مقدار دریانوردان تقویت می شد راحت می توانستیم حتی برای قهرمانی رقابت کنیم.

 

‎سرمربی دریانوردان گلایه های خود را از مسئولین اینچنین بیان نمود: مسئولین اگر بفکر جامعه باشند باید با ذره‌بین بدنبال ما بگردند. نه اینکه ما نبینند. جامعه ای که اصلا حالش خوب نیست. باید دست ما را بگیرند تا ما بتوانتیم مسئولیتهای اجتماعی برای این جامعه انجام دهیم. ما که کار ناثوابی انجام نمی دهیم. در رشته‌ی قهرمانی هم ما حداقل توانسته ایم 6تا بازیکن به تیم ملی معرفی کنیم. ادعا هم داریم که ما اگر چیزی به نام فوتسال نداشتیم علیرضا صمیمی را نمی توانستیم به تیم ملی تحویل بدهیم. بعد از ما آیا کسی از فوتسال این شهر به تیم ملی معرفی شد. فوتبال ساحلی هم همینطور.

 

وی در ادامه با ابراز رضایت از اصحاب رسانه گفت: ما از صدا و سیما و رسانه رضایت داریم، حتی با اینکه صدا و سیما برخی از بازیها را فیلمبرداری نکرد و ما فرض را بر این می گذاریم که عمدی در کار نبوده است.

  

سرمربی دریانوردان خاطرنشان کرد: خانواده ما در این سالها تأثیرگذاری زیادی داشتند. راهی که اصلا ساده نیست، راهی که در آن درآمدی نیست. با اینکه در این راه به خانواده آسیب رساندم و چیزی هم عایدشان نشد. ولی با این وجود پای کار هستند و همیشه به ما آرامش می دهند. چه در باخت و چه در بردها مخصوصا در باختها که احتیاج به آرامش داریم آنها نه تنها ناراحتی نمی کنند بلکه همراهی هم می کنند و کمک به آرامشمان می کنند. دلیلی که در این سالها ما توانستیم ادامه دهیم خانواده خوبمان بوده که حمایتمان می کردند.

 

عباس طبیب‌نژاد در خصوص برنامه دریانوردان برای نیم فصل دوم گفت: با این روندی که پیش می رود برای نیم فصل دوم برنامه خاصی نداریم، و تنها ما بتوانیم آبروداری کنیم و خودمان را نگه بداریم. هیچ کسی به کمک ما نیامده. به یک نوعی حتی مانع کار ما هم می شوند. کنار ما اصلا قرار نمی گیرند. و این یک فاجعه است برای شهری که داعیه‌دار فوتبال ساحلی در کشور است. ما در دو جبهه کار می کنیم. مثلا تیمی که به نام پارس جنوبی است از 9 بازیکن ما تغذیه می شود بازیکنانی که کمترین سابقه آن 6 سال و بیشترین سابقه اش 22 سال می باشد. هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که صاحب این بازیکنان است. ما عملا صاحب دو تا تیم هستیم. و این افتخاری است برای این شهر. ولی خیلی ها می خواهند تاریخ را طور دیگری رقم بزنند اما نمی توانند.

 

وی در خصوص دربی اظهار داشت: اولین بازی ما برای دور برگشت مقابل پارس جنوبی است. اصلا هیچگونه حس و حال خوبی ندارم. اصلا دلم نمی‌خواهد با بازیکنان خودم روبرو بشوم. اصلا دلم نمی خواهد مشکلاتی با بازیکنام پیش بیاید. متأسفانه بعضی وقتها این اتفاق می افتد. اصلا نمی توانم دربی و این چیزها را قبول کنم. اینها حداقل زحمت کشیده 15 سال باشگاه هستند. چه کسی می تواند بگوید مربی مسلم مسیگر هستم یا محمد معصومی زاده هستم، من اینها را بزرگ کرده‌ام. همینها می خواهند گل بزنند و دستهایشان را بالا کنند یا بالا نکنند. برای همین است که خوشحال نیستم و ناراحتم از این قضیه و ای کاش این مسائل پیش نیامده بود.

 

وی در ادامه افزود: عاشق شهرم هستم اما متأسفانه با اینکه نجیب ترین آدمها را داریم ، ولی یک نقطه ضعفی ما داریم که غریبه پرست هستیم. که در خیلی از زندگی ما تأثیر گذاشته است. هر چند تمامی بازیکنان و خیلی از مردم از این جریان ناراحت هستند، بازیکنان برایم پیغام می دهند که ای کاش عباس طبیب نژاد بالای سرمان بود.

 

وی در خصوص شبهه مردم از اینکه بالاخره سرمربی پارس جنوبی چه کسی است مسیگر هست یا نادری؟ اینچنین گفت: شک نکنید سرمربی پارس علی نادری است. با مسیگر 3 شرط کرده بودند که بپذیر یا اینکه مربی غیربومی می آوریم. و باز اگر نمی پذیری با بودن عباس و حسین طبیب نژاد باید زجر بکشید. که مسلم مسیگر تن داد که نقش بدل بازی بکند. که اینکارها متأسفانه متأسفانه فقط بخاطر علی نادری بود. ما از سال 94 این تجربه را داشتیم. سال 94 به ما می گفتند یاسر سلیمانی را بیرون کن و جای او علی نادری بگذار. بعد سال 95 هم که اونجا بودیم به این بسنده نکردند و گفتند اصلا علی نادری باید جایگزین خودت بشود. که سال 96 که دیگر قرارداد تمام شده بود کار خودشان را انجام دادند. و فقط می خواستند مسلم مسیگر رودرو ما قرار بدهند. و مسیگر شد پیش مرگ نادری. در نهایت نه مسیگر و نه نادری نباید تن به این ماجرا می دادند. به یک نوعی ما از سال 90 پای علی نادری را در تیم باز کردیم، مسیگر هم که شاگرد 20 ساله این تیم بود.

 

سرمربی دریانوردان بوشهر در پایان گفت: همیشه از این قضیه ناراحت هستم و با اینکار تیری در قلب ما زدند که مستحق این جریان نبودیم. اینها بازیکنانم هستند و حداقل زجر کشیده 15 سال باشگاه هستند. جوانی‌ام و همه چیزم را روی این تیم و بازیکنان گذاشتم. برای همین همیشه ناراحت هستم. و این حق را برای خودم قائل هستم که باید به خدا واگذارشان کنم.

 

عباس طبیب‌نژاد در حالی که بغض گلویش را گرفته بود با این بیت شعر حرفهایش را تمام کرد:  سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

 

"مصاحبه: مهدی صالحی‌زاده-  تدوین: ایمان محمدپور"






نظـــرات شمـــا