کد خبر: 53862
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 22:50   11 August 2021
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ دو تیم پرهوادار بوشهری در انتظار تصمیم شورای جدید شهر بوشهر می باشند.

به گزارش ورزش بوشهر؛ دغدغه این روزهای هواداران شاهین در خصوص آینده این تیم و تیمداری شورای شهر و شهرداری است. طبق گفته یکی از اعضای جدید شورا پیشکسوتان این باشگاه در خصوص تیمداری و آینده تیمشان باید به شورای جدید شهر بوشهر پیشنهاد بدهند. اتفاقی خوشایند که می تواند بستر رشد اصولی این تیم را همراه داشته باشد. و دیگر خبری از تفکرات جزیره ای و شکست خورده نباشیم. 

 

پس از تصمیم استانداری در سال ۱۳۹۵ مبنی بر حمایت شهرداری از شاهین بوشهر، شهردار وقت با خرید امتیاز یک تیم ایلامی راهی رقابت‌های لیگ دو کشور شود و بعد از سه فصل به لیگ یک و بعد از یک فصل راهی لیگ برتر شد اما خیلی زود دوباره به لیگ یک سقوط کرد و در سال فوتبالی که گذشت نیز در روز آخر از صعود باز ماند. 

 

شاهین در سال‌های اخیر تحت حمایت شهرداری و شورا مشکلی مالی نداشته است تا جایی که تیم های پایه و بزرگسالان این باشگاه بدون مشکل بود. ولی ضعف‌های شدیدی در مدیریت تیمداری داشت. صرف هزینه های سنگین طی این چند سال که با مصوبات شورا راه را برای تیمداری هموار می‌کرد اما تصمیمات مدیریتی ضعیف باعث شد که خیلی از این هزینه ها دود شود و پاسخ دهنده ای نیز وجود نداشته باشد. موضوعی که منجر به مکدر شدن هوادارن این تیم و بخصوص شهروندان بوشهری شد. 

 

اما در دور جدید شورای شهر بوشهر هنوز تصمیمی برای این تیم گرفته نشده است، گرچه شنیده میشود شورا بدنبال نظرخواهی و ورود پیشکسوتان شاهین به بدنه این تیم است تا شورا و شهرداری بیشتر نقش حمایتی داشته باشند و شاهین در اختیار خاک خورده های خود قرار بگیرد اما مشکل بزرگتری وجود دارد که باید دید می توانند نظر مثبت وزرات کشور در خصوص تیمداری شورا و شهرداری را جلب کنند یا اینکه شاهینی ها باید راه دیگری را در پیش بگیرند.

 

اما قصه ایرانجوان دیگر تیم پرطرفدار و ریشه دار بوشهری کاملا متفاوت است. مردم از شورای جدید توقع عدالت و تبعیض زدایی در ورزش دارند. بخصوص هواداران تیم ریشه دار ایرانجوان که معتقدند طی سالیان گذشته از سوی شورا مورد ظلم و تبعیض قرار گرفته اند و شورایی که با آراء مردمی انتخاب می‌شود چرا همه را با یک چشم نمی بینند. اما از صحبت‌های یکی از اعضا شورا این چنین بر می آید که توپ در زمین خود ایرانجوانی ها است. در واقع شورای جدید بدنبال حمایت از این باشگاه هفتاد ساله است اما شرطی هم دارد و آنهم حل مشکل مدیریتی این باشگاه است. مشکلی که طی این سالها بیشتر از آنکه از بیرون بر پیکره این تیم ضربه وارد شود از داخل وارد شده است و در نهایت منجر به حال و احوال امروز این تیم شده است. اعضا جدید شورا با این شرط بدنبال آن هستند تا کمک‌ها شفاف و هدفمند به سمت ایرانجوان باشد و دست آورد مثبتی داشته باشد. و دیگر شاهد اتفاقات تلخ گذشته نباشیم. ایرانجوانی ها سرنوشتشان در دستان خودشان است و باید یک اجماع بموقع می توانند خیلی زود در مسیر موفقیت و آرامش قدم بگذارند. 

 

کلام آخر اینکه شورای جدید از میان تصمیمات مهم و بر زمین نهاده شده از سالیان گذشته، این دو تصمیم مهم و حیاتی هم در پیش دارد که می تواند در سرنوشت مردم این شهر تأثیر بسزایی بگذارد و سهم قابل توجهی در ایجاد نشاط و رضایتمندی را بازی کند.






نظـــرات شمـــا