کد خبر: 67502
تاریخ انتشار: یکشنبه 8 خرداد 1401 - 23:45   29 May 2022
ارسال به دوستان
الف الف

یاداشت: محمد جهان افروزیان

  

ورزش بوشهر؛ حتما جریان خشت اول و کج رفتن دیوار تا ثریا را شنیده اید یا قبری که حتی مرده ای هم در آن نیست اما هر روز یک سنگ قبر جدید روی آن می گذاریم تا نو بماند یعنی ماست مالیش می کنیم تا همه باور کنند یک چیزی توی این قبر می باشد که ما از آن خبری نداریم غافل از اینکه این سنگ مزارها نشانه هائی بیش نیستند که ساعت و روز مفارقت جان از بدن را تاریخ نگاری کرده است چون در نقطه شروع پر از غلط املائی است جا باز می کند که حتی اگر پدرمان هم در آن خانه تاریک آرمیده باشد سالها بگورش بخندیم، چند روز قبل آقای محتشم رئیس هیئت فوتبال استان دست به افشاگری زد و از دلال و دلال بازی در بعضی باشگاههای استان گفتند که ما آن را به فال نیک می گیریم اما آقای محتشم آمدی جانم بقربانت ولی حالا شما که می دانید دور این سفره فوتبال که از اول آخرش دلار و ریال چیده شده است پر از جلمبور و کارچاق کن است، دزدهائیکه در روز روشن کلاه از سر می دارند و طلب کار و پرتوقع هم هستند حلوای توی تاقچه مگس دور خود جمع می کند همان مگسان دور شیرینی پس چرا محافظت نمی کنید می فرمائید باشگاهها خصوصی هستند پس چرا کمیته اخلاق و انضباطی در فدراسیونها و هیئت ها مستقر می کنید معنی حراست از فوتبال نزد شما چه تعریفی دارد؟ من به آن پاسبانی که می گوید در زمان نگهبانی من این خانه را دزد زده است و مقصر من هستم احترام می گذارم، اقرار به اشتباه و گناه یک کار شجاعانه است که از دست همه بر نمی آید چون جلو اتفاقات ناگوار بعدی را می گیرد. وقتی همه چیز شلغم شوربائی شد صاحبخانه می گوید آهای دزد را بگیرید خود دزد هم می گوید آهای دزد را بگیرید. یک روز بنده در ارتباط تلفنی با صدا و سیمای مرکز بوشهر در برنامه سکو گفتم پیروی از قانون و به اجرا گذاشتن آن همه باید تابع باشند. از نوع باشگاهداری تا استفاده از تبلیغات دور زمین، کپی رایت، درآمد پخش تلویزیونی، بلیط فروشی بحث هواداران و تماشاچیان و ارزش افزوده ما از قانون اساسی یک کشور صحبت نمی کنیم که متعلق به همان مرزوبوم است ما از قوانین فیفا صحبت می کنیم که برای تمامی فوتبال دنیا وضع شده و همه را در یک دهکده جهان دور هم جمع کرده است، حالا ما بر خلاف جریان آب حرکت کنیم و بگوئیم مرغ یک پا دارد اینجا شهر من، استان من و کشور من است و دلم می خواهد اصلا هندی در فوتبال کشور من نباشد و بازیکنان با دست هم می توانند بازی کنند. 

نو کردن سنگ قبر این فوتبال مثل لباس نو پوشیدن است بدون اینکه فکر و اندیشه ما نو شده باشد امروز فوتبال به دنیای فیزیولوژی، بیوشیمی، بیومکانیک،جامعه شناسی و روانشناسی و اقتصاد وصل شده است و روز به روز مثل یک موجود زنده در حال تکامل می باشد. 

من برای سقوط شاهین و ایران جوان سی سئوال آماده کرده بودم تا از شورا و شهرداری و آقای وزیری بپرسم چند لحظه بعد خودم به جواب تمامی این سئوالات رسیدم که در آخرش با پول نداشتیم و توانائی ادامه کار را نداشتیم و چند بار خواستیم برویم و باشگاه را تحویل بدهیم کسی جلو نیامد مواجه شدم الان هم نگران آینده تیم و باشگاه شاهکار آفرین شاهین عامری هستم. خواستم مقایسه ای بین گاز و نفت و پتروشیمی های استان بوشهر با معادن مس کرمان ،فولاد اصفهان و صنعت نفت و فولاد خوزستان داشته باشم دیدم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. اما آقای استاندار شما در اجرای پرهزینه ترین پروژه ها که تاکنون هیچ منفعتی هم برای استان نداشته فقط چند دقیقه روی آنتن های خبری هستید در صورتیکه بزرگی فوتبال استان و احترام به آن دقیقه به دقیقه می تواند نام بزرگ استان بوشهر و همت شما را روی آنتن ببرد پس اجازه بدهید مردم استان و جامعه فوتبال و و ورزش از همه شما گله مند باشند سرزندگی مردم و جامعه یعنی شور و نشاط برای زندگی که فوتبال می تواند قسمتی از زندگی باشد. از ما گفتن شما بخیر و مردم خوب استان بسلامت. امیدواریم این غلط های املائی که گاهی باعث خنده می شود و گاهی انسان را می گریاند و متأثر می کند تصحیح شود، درد متعلق به زنده هاست نه مرده هاو ما این دردها را تحمل می کنیم چون زنده ایم.






نظـــرات شمـــا