کد خبر: 35953
تاریخ انتشار: جمعه 29 فروردین 1399 - 00:16   17 April 2020
ارسال به دوستان
الف الف

باشگاههای ورزشی خصوصا که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شدند، این روزها حال و روز خوبی نداشته و خواستار توجه به مشکلات شان از سوی دولت هستند.

  

به گزارش "ورزش بوشهر" ؛ باشگاه داران و مربیان ورزشی معتقدند: هرچند تعطیلی فعالیت های ورزشی به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا اجتناب ناپذیر بود، اما امروز آثار زیانبار اقتصادی برجای مانده از این بحران از جمله ناتوانی در پرداخت اجاره بهای سالن های ورزشی، نیازمند چاره اندیشی است.

 

در این بین برخی مربیان ورزشی معتقدند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی مستمر، می توان برخی فعالیت های ورزشی خصوصا آنهایی که در فضای بسته و مسقف نیست را بازگشایی کرد تا شاید بخشی از مشکلات باشگاهها حل و نیاز ورزشکاران به فعالیت با برنامه پاسخ داده شود.

 

  • باشگاههای بدنسازی برای پرداخت اجاره بها دچار مشکل جدی هستند

 

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان بوشهر درباره تعطیلی باشگاه ها می گوید: با طولانی شدن تعطیلات، باشگاههای ورزشی متحمل ضرر و زیان‌ های سنگینی شدند و با توجه به فعالیت تعداد زیادی از مربیان و ورزشکاران در این باشگاهها، افراد زیادی از این تعطیلی ضرر می کنند.

 

روح الله نصرتی با بیان اینکه مشکلات باشگاهها برای ما اهمیت دارد، ادامه داد: به صورت مکتوب یا در جلساتی که از سوی فدراسیون پرورش اندام یا اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شده درخواست کردیم تا موضوع حمایت از مشاغل آسیب پذیر شامل باشگاههای ورزشی بخش خصوصی از جمله رشته پرورش اندام شود و منتظر اقدام عملی وزارت ورزش و دولت هستیم.

 

نصرتی با اشاره به اینکه دو ماه تعطیلی، باشگاههای ورزشی متحمل ضرر‌های زیادی کرده تصریح کرد: چون تصمیم گیری پیرامون بازگشایی باشگاهها و فعالیت های ورزشی در حیطه اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران است، چشم انداز روشن یا زمان مشخصی در این زمینه وجود ندارد، از این رو با توجه به ادامه تعطیلی، باید مانند سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا که دولت قول حمایت هایی به آنها داده، درباره باشگاهها نیز تصمیم گیری موثری در مرکز صورت بگیرد.

 

به گفته نصرتی، باشگاههای ورزشی در دیگر ایام سال نقش زیادی در سلامت و نشاط جامعه دارند و استمرار تعطیلی و نامشخص بودن آینده فعالیت شان، می تواند بسیاری از آنها را به سمت تعطیلی کامل و ورشکستگی بکشاند.

 

وی افزود: در مدت تغطیلی فعالیت های ورزشی، توسط صفحات مجازی مربیان بدنسازی و پرورش اندام، کارگاههای آموزشی در موضوعات مختلف مورد نیاز ورزشکاران برگزار شده، اما امیدواریم با بهبود شرایط ار نظر کرونا، شاهد بازگشایی واقعی باشگاهها با رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم./خلیج فاری






نظـــرات شمـــا