کد خبر: 35867
تاریخ انتشار: سه شنبه 27 اسفند 1398 - 20:09   17 March 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: ستاره بوشهری خط حمله استقلال سالی رویایی را پشت سرگذاشت و‌ یکی از بهترین های فوتبال ایران بود.

  

به گزارش "ورزش بوشهر" پسری که در ابتدای ورودش پرحاشیه به نظر می رسید دیشب در برنامه فوتبال برتر پخته تر از همیشه روی صندلی نشسته بود و صحبت می کرد. داستان زندکی قایدی داستان جالب است:«در ۲ سال من از یک کارگر تعمیرگاه به بازیکن استقلال تبدیل شدم» و در سال سوم تبدیل به یکی از ستاره های لیگ شد و سر و کله پیشنهادات خارجی هم پیدا می شوند:«دوست دارم به یک تیم خوب اروپایی بروم.»

 

*درست ۱۸ خرداد ۹۶ بود که پس از مذاکرات فشرده و سخت بین مسئولین استقلال و ایرانجوان بوشهر، پسرک ریزنقش بوشهری به استقلال پیوست. مهدی قایدی آن روزها کمی بیشتر از ۱۷ سال سن داشت که با انتشار ویدیوهای حرکات منحصر به فردش در تیم بوشهری، بر سر زبان اهالی فوتبال افتاده بوده و نگاه مدیران فوتبالی را به خودش جلب کرده بود. تیم هایی همچون استقلال، پرسپولیس و حتی سایپا هم به دنبال خرید این بازیکن بودند ولی عشق و علاقه مهدی به استقلال علی‌رغم تماس‌های مکرر همشهریش یعنی مهدی طارمی که آن زمان عضو پرسپولیس بود، مانع از پیوستن قایدی به تیم محبوب دوران کودکیش نشد. در همان اولین روزهای آبی شدن باشوی کوچک، مهدی جای خودش را در قلب هواداران آبی باز کرد، جایی که عشق و علاقه خودش را به هرچیزی مقدم دانست و پا روی آن نگذاشت.

 

*بعد از پیوستن قایدی به استقلال، حواشی خیلی زودتر از آنچه که مهدی فکرش را می کرد به سراغش آمده بودند و هر لحظه مهدی را به پرتگاه خطرناکی نزدیک می کردند، جایی که میتوانست نقطه پایانی برای تولد یک ستاره باشد.


با شروع فصل ۹۶-۹۷ هواداران استقلال امید زیادی به درخشش تیم شماره ده سابق و محبوبشان داشتند.


جایی که علیرضا منصوریان با نمایش امیدوار کننده سال‌های قبل خود، امید زیادی را در دل هواداران روشن می کرد. در آن زمان، قایدی در تمرینات جوری می درخشید که کادر فنی وقت استقلال به او تذکر دادند که هوای بازیکنان باتجربه و هم تیمی‌اش را داشته باشد و آنها را دریبل نزند. با شروع لیگ اولین چالش‌ها خیلی زود گریبان استقلال، منصوریان و مهدی قایدی را گرفت.

 

استقلال فصل را با شکست مقابل صنعت نفت در آبادان آغاز کرد، در هفته دوم نیزمقابل همنام خوزستانی‌اش کاری از پیش نبرد. تنها نکته مثبت این دیدار، اولین بازی مهدی قایدی با پیراهن استقلال بود. او از دقیقه ۶۳ جانشین امید نورافکن شد و با حرکات تکنیکی و زیبایش امید را در دل هواداران استقلال زنده نگه داشت.


در بازیهای بعدی تیم منصوریان، داستان قایدی و استقلال یک درام تکراری بود. بجز بازی با تراکتور و ذوب آهن، استقلال در باقی بازیها از حریفش عقب بود و مهدی که تازه داشت ۱۸ ساله می شد، از حول و حوش دقیقه ۷۰ به بازی می آمد تا بازی را برای تیمش دربیاورد. اما انگار چیزی در آن تیم استقلال کم بود و ارتش تک نفره قایدی نمی توانست کاری از پیش ببرد. استارت حاشیه های قایدی از شهر جم بود، جایی که درگیری های رحمتی و منصوریان به اوج رسید، استقلال دو بر صفر به پارس باخت و عکسهایی از قایدی منتشر شد که نشان می داد روی نیمکت تیمش در حال خمیازه کشیدن است. بعد از بازی با ذوب آهن و با رفتن منصوریان و آمدن شفر، حواشی قایدی بیشتر شد.

 

*پیرمرد آلمانی به قایدی توجه چندانی نمیکرد و مهدی جایی در ترکیب استقلال نداشت. همین مسئله باعث عصبانیت قایدی شد که شفر هم به این اتفاقات واکنش نشان داد. مهدی با پوششی عجیب و با دمپایی بر روی صندلی در کنار محمد نوری و سرپرست تیم یعنی نصرالله عبدالهی نشست و نظاره گر تمرین استقلال شد. اتفاق عجیبی که شاید فقط خود مهدی دلیلش را بداند! پس از این موضوع، باشوی کوچک به تمرین با تیم های امید استقلال تبعید شد. پس از چند جلسه تمرین قایدی با تیم امید، همه فکر می کردند که دیگر حواشی مهدی پایان یافته است. شفر او را بخشید، قایدی به تمرینات تیم اصلی اضافه شد اما بلافاصله یک حاشیه جدید را رقم زد.

 

*حاشیه بعدی قایدی که با لقب نیمار به پرافتخارترین تیم ایران در آسیا آمده بود، خارج از زمین فوتبال و در فضای مجازی رقم خورد. جایی که صفحه اینستاگرام او توسط یک هکر خارج نشین هک شد. تصاویر عجیب و نامتعارفی که از چت او با هم تیمی هایش و چند نفر دیگر پخش شد، نشان داد که نه خود مهدی و نه مسئولان استقلال توجهی به حاشیه های کمرشکن این پسر ۱۸ ساله ندارند. حاشیه‌هایی که میتوانست مهدی قایدی را خیلی زود هم‌مسیر مجاهد خذیراوی دیگر استعداد سوخته ی استقلال کند.

 

اما اوج حواشی قایدی، سانحه دلخراش بوشهر بود. استقلال برای بازی نیمه نهایی مقابل صنعت نفت در آبادان حاضر شده بود و قایدی نیز برای کارهای معافیت تحصیلی رهسپار بوشهر گشت. صبح روز قبل از بازی صنعت نفت و استقلال، خبری منتشر شد که جامعه فوتبال کشور را به شوک فرو برد. مهدی قایدی در یک تصادف رانندگی به کما رفته بود. بدترین خبرممکن برای استقلالی ها. کار زمانی بدتر شد که خبر رسید دوست صمیمی مهدی یعنی احمدرضا شاکر که در آن خودرو حضور داشت، فوت شده است.

 

با روشن شدن ابعاد ماجرا وضع بدتر و بدتر شد زمانی که مهدی قایدی بدون داشتن گواهینامه رانندگی مسئول هدایت خودرو و تصادف شناخته شد و پس از کش و قوس‌های فراوان مهدی به پرداخت دیه محکوم‌ شد.‌ اما این نیز پایان حواشی ستاره بوشهری استقلال نبود.

 

او یک بار و در زمان سرمربیگری وینفرد شفر، زمانی که فهمید در لیست بازی با سایپا جایی ندارد، اردوی تیم را ترک کرد. حتی وقتی که قایدی در اردوی تیم ملی امید برای مسابقات آسیایی اندونزی حاضر بود، تصاویری از مدل موی عجیب و غریبش منتشر شد و‌ فقط یک سوال در ذهن همگان نقش می بست، چرا بازیکنی با این همه استعداد، دست بردار حاشیه‌ها نبود؟

 

اما داستان قایدی در این فصل داستانی متفاوت تر از همیشه بود. این بار تمامی اخبار و حواشی پیرامون اون خبرهای خوب و دلگرم کننده بود. گویا باید آندره‌آ استراماچونی و تیم همراه او را فرشته نجات قایدی بدانیم.

 

تیم فنی قوی ای که با حضور خود در رأس کادر مربیگری استقلال، توانستند با تجربه و دانش خود، بازی این بازیکن ریزنقش بوشهری را متحول کنند. تا جایی که با گذشت نیمی از بازی‌های لیگ نام مهدی در لیست برترین های لیگ خودنمایی میکرد و همگان لب به تحسین مهدی گشوده بودند و دوباره به تولد یک ستاره امیدوار شدند، حتی کسانی که در ابتدای لیگ شماره ۱۰ استقلال را برای مهدی بزرگ می دانستند.

 

*درخشش مهدی خیلی زود و از بازی سوم مقابل نفت مسجد سلیمان آغاز شد. جایی که روی حرکت شیخ دیاباته، قایدی اولین گل فصلش را زد. بازی های خوب مهدی یکی پس از دیگری از راه رسیدند. او در هشت بازی پشت سرهم یا گل می زد یا پاس گل می داد.


گویا میوه استقلالی ها، بالاخره به ثمر نشسته بود

 

گل چیپ و زیبای او به پیکان، یا گل سرضرب و تماشایی او به سپاهان و یا حتی پاس گل زیبای او به شیخ در دیدار با تراکتورسازی، گوشه ای از خاطره سازی‌های خوب مهدی قایدی تا اینجای فصل بوده است. قایدی جوری می درخشید که حتی تحسین هواداران رقیب را به همراه داشت. خیلی از هواداران رقیب، از کنایه‌ها و تمسخرهای اول فصلشان در مورد شماره ۱۰ باشو و یا وعده‌ی زدن ۱۰ گل در لیگش، پشیمان شده و کیفیت بالای او را تحسین می کردند. مهدی به حدی خوب بود که حتی با جداشدن استراماچونی، این درخشش ها متوقف نشد. شاید نقطه اوج تاثیرگذاری مهدی قایدی در این فصل، پاس گل زیبایش در دربی بود. جایی که روی یک حرکت زیبا و انفجاری چندین بازیکن تیم رقیب را محو کرد و با یک پاس زیبا و به دهانه دروازه، سبب ساز بریس ارسلان مطهری در دربی شد.

 

*مهدی قایدی در فصل جدید، تبدیل به یک آدم دیگر شد. بدون حاشیه، چه در داخل زمین و چه در بیرون زمین، با حداکثر تمرکز بر روی بازی فوتبالش.


گواه این مطلب انتشار خبر ازدواج مهدی در صفحه شخصی او بود. حالا دیگر مهدی تمامی حاشیه هایش را به صفر رسانده است. پسرک محجوب بوشهری که شاید اگر از ابتدا اسیر جو پایتخت نمی شد و یا در انتخاب دوستان نزدیکش دقت به خرج می داد، می توانست از همان فصل اول حضورش در استقلال، جوری بدرخشد که تیم های اروپایی به دنبالش باشند. هرچند هنوز هم مهدی در ابتدای دوران بازیش حضور دارد و ما سالها فرصت داریم که از بازی های قایدی لذت ببریم.

 منبع: ورزش سه






نظـــرات شمـــا